Pengaruh Praktek Bibliometrik Etika Bisnis Dan Csr Menciptakan Nilai Jangka Panjang Perusahaan
DOI:
https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v1i3.188Keywords:
Business Ethics, Corporate Social Responsibility, Organizational CultureAbstract
This research aims to explore the influence of using bibliometric methods in identifying literature on business ethics and Corporate Social Responsibility (CSR) on the creation of long-term value for companies. Bibliometric methods are used to analyze and present research trends, theoretical contributions, and best practices related to this topic. Through a literature synthesis, this research identifies the relationship between ethical business practices and CSR with increasing public trust, strengthening relationships with stakeholders, and a positive impact on the company's long-term performance. The results of this research are expected to provide valuable insights for academics, practitioners and managers in strengthening ethical and CSR practices as strategies for achieving sustainability and sustainable company growth.
Downloads
References
A, A. O., Putri, A. I., Matthew, K., & Universitas, H. (2023). 23-Moderasi-0101-464 (1). 2023, 1–17. https://doi.org/10.11111/nusantara.xxxxxxx
Alicia Sianipar, F. (2023). Analisis Bibliometrik Terhadap Motivasi Belajar Berbasis Vos Viewer. Jurnal Ilmiah Matematika Realistik (JI-MR, 4(1), 125–130.
Andre Alkahfi, M., & M. Nawawi, Z. (2022). Peran Etika Bisnis dalam Perusahaan Bisnis di Era Globalisasi. VISA: Journal of Vision and Ideas, 3(2), 167–177. https://doi.org/10.47467/visa.v3i2.1538
Arafat, Y., & Darmawati, T. (2021). Implementasi Analisis Jabatan pada Aktivitas Manajemen Sumber Daya Manusia dalam Meningkatkan Kinerja Pegawai (Studi Kasus Percetakan Timi Bersaudara). Seminar Nasional PGRI Provinsi Sumatera Selatan, November, 225–232.
Aulia, E. S., & Rusli, R. P. (2020). Manfaat Kajian Bibliometrik Sebagai Penunjang Analisis Kebutuhan Kurikulum Program Studi Ilmu Perpustakaan dan Informasi. Inovasi Kurikulum, 17(2), 59–68. https://doi.org/10.17509/jik.v17i2.36827
Aviatri, P., & Nilasari, A. P. (2021). Analisis Penerapan Etika Bisnis terhadap Kelangsungan Usaha Perusahaan Dagang. Accounthink : Journal of Accounting and Finance, 6(02), 194–205. https://doi.org/10.35706/acc.v6i02.5621
Fadillah, A. N., & Ibrahim, H. (2023). Peran Etika Dan Tanggung Jawab Sosial Perusahaan Dalam Bisnis Internasional. Jurnal Minfo Polgan, 12(2), 2494–2498. https://doi.org/10.33395/jmp.v12i2.13301
Handayani, H. (2023). Implementasi Sosial Media Influencer terhadap Minat Beli Konsumen: Pendekatan Digital Marketing. Jesya, 6(1), 918–930. https://doi.org/10.36778/jesya.v6i1.1023
Hardianto, A. M. dk. (2019). E-Umkm Aplikasi Pemasaran Produk Umkm Berbasis Android Sebagai Strategi Meningkatkan Perekonomian Indonesia. Prosiding SNATIF Ke-6 Tahun 2019, 2007, 96–101.
Kelvin, & Aulia, S. (2023). Analisis Strategi Komunikasi Bauran Pemasaran Shopee Peachcosmetics. Prologia, 7(1), 229–236. https://doi.org/10.24912/pr.v7i1.21297
Khofifah, D. N., Meiriasari, V., & Pebriani, R. A. (2022). Pengaruh Corporate Social Responsibility (CSR), Ukuran Perusahaan dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Pada Perusahaan Manufaktur Barang Konsumsi yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia 2017-2019). Jurnal Bisnis, Manajemen, Dan Ekonomi, 3(1), 17–25. https://doi.org/10.47747/jbme.v3i1.620
Komarudin A, Aula Izatul Aini, & Hanin Khofifah. (2023). Etika Bisnis Islam Dalam Transaksi Jual Beli Pada Home Industry Tahu. Jurnal Ekonomi Syariah Darussalam, 4(1), 144–154. https://doi.org/10.30739/jesdar.v4i1.1995
Martini, R., Satirah, F. R., Nurhasanah, Ibrahim, K. B. C. S., Rachman, K., & Husin, F. (2022). Kualitas Laporan Keuangan Pemerintah Kota Palembang: Dari Aspek Sistem Pengendalian Internal. Jurnal Ekonomi, Bisnis, Akuntansi Dan Sistem Informasi (EKSISTANSI), 11(1), 1420–1427.
Poetronegoro, S. L. S. (2023). Pengaruh Globalisasi Terhadap Pekerja Anak di Industri Fesyen Mode Cepat dalam Perspektif Etika Bisnis. Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(2), 390–400.
Wardani, Y. M., & Ridlwan, A. A. (2022). Penerapan Etika Bisnis Islam dalam membangun Loyalitas Pelanggan pada PT. Tanjung Abadi. JESI (Jurnal Ekonomi Syariah Indonesia), 12(1), 37. https://doi.org/10.21927/jesi.2022.12(1).37-52
Widiyarini, W., & Hunusalela, Z. F. (2019). Perencanaan Strategi Pemasaran Menggunakan Analisis SWOT dan QSPM dalam Upaya Peningkatan Penjualan T Primavista Solusi. JABE (Journal of Applied Business and Economic), 5(4), 384. https://doi.org/10.30998/jabe.v5i4.4186
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Inovasi Manajemen, Kewirausahaan, Bisnis dan Digital
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.