Model Strategi Pemasaran Dalam Menghadapi Persaingan Di Ayam Geprek Firdaus Wates Kabupaten Kediri

Authors

  • Robby Pradika Putra Universitas Islam Kadiri
  • Zaenul Muttaqien Universitas Islam Kadiri
  • Kukuh Hardianto Universitas Islam Kadiri

DOI:

https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v1i2.64

Keywords:

Marketing Strategy, 4P Marketing Mix, Competition

Abstract

Firdaus Wates geprek chicken, Kediri Regency is one of the eating places whose main menu is geprek chicken which was founded by Mr. Tegar Firdaus in 2020. This research aims to find out the marketing strategy model used and the obstacles faced by Firdaus Wates geprek chicken, Kediri Regency in facing competition . This research uses qualitative research with a descriptive approach to obtain data. The number of research subjects was determined using a purposive sampling technique of 9 people. The research results show that the marketing strategy model in facing competition in Firdaus Wates geprek chicken, Kediri Regency in terms of products sold is varied, product prices are cheaper than similar businesses, the location is located in an easily accessible location and utilizes social media Instagram and Gojek as promotional media. Apart from that, they provide a promotion for free reffil rice for eating on the spot, wing packages get 2 wings and free wifi. The obstacles faced are the large number of similar business competitors in Wates District, Kediri Regency, the Firdaus fried chicken business is still relatively new compared to similar competitors and the lack of employees.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arfiansyah, T. R. (2022). Sejarah Ayam Geprek, Dipopulerkan Bu Rum di Yogyakarta sejak 2003. Kompas.Com. https://www.kompas.com/tren/read/2022/07/03/145500565/sejarah-ayam-geprek-dipopulerkan-bu-rum-di-yogyakarta-sejak-2003?page=all

Aruan, T., & Engelica, E. (2022). Analisis Pengaruh Suasana Restoran, Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Makanan Terhadap Niat Berkunjung Kembali Ke Restoran Vegetarian Di Kota Batam. Jesya, 5(2), 2008–2024. https://doi.org/10.36778/jesya.v5i2.733

Augustinah, F., & Widayati, W. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Makanan Ringan Kripik Singkong Di Kabupaten Sampang. DIALEKTIKA : Jurnal Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 4(2), 1–20. https://doi.org/10.36636/dialektika.v4i2.345

Chaniago, S., Ginting, B., Nabella, S. D., Mahyudin, & Novirsari, E. (2021). Keputusan Pembelian Pengguna Ovo Ditinjau Dari Kemudahan, Price Discount Dan Kepuasan (Issue April 2022).

Efdison, Z., Lova, A. N., Yelnim, Yadewani, D., & Harap, E. F. (2023). Pengaruh harga dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian di Kopi Nur. Jurnal Ilmu Sosial, 2(1), 1293–1304. https://doi.org/10.59963/jpema.v4i2.178

Elvania, D. I. (2018). Penentuan Harga Pokok Produksi Dengan Menggunakan Metode Variabel Costing Guna Penentuan Harga Jual Produk Tahu Takwa ( Pada Usaha Bintang Barokah Kediri ). Simki-Economic, 2(2), 2–10. http://simki.unpkediri.ac.id/mahasiswa/file_artikel/2018/b47afd5e1d78089a5d0307d054eb35a5.pdf

Estiana, R., Karomah, N. G., & Setiady, T. (2022). Efektivitas Media Sosial Sebagai Media Promosi Pada UMKM. Deepublish. https://books.google.co.id/books?id=X6uIEAAAQBAJ

Fitriyani, A. (2022). Strategi Pemasaran Dalam Menghadapi Persaingan Usaha (Studi Pada Toko Pusat Oleh-oleh Al-Barokah di Kota Semarang. Universitas Semarang.

Genesius, & Renwarin, J. M. (2022). Pengaruh Store Atmosphere, Lokasi dan Variasi Menu Terhadap Keputusan Pembelian di Pempek G Putra. Jurnal Mahasiswa Institut Teknologi Dan Bisnis Kalbis, 8(3), 3185–3205.

Hasibuan, M. J., Yanti, N., & Qarni, W. (2023). Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Penghasilan UMKM di Sua Snack Tembung. Transformasi: Journal of Economics and Business Management, 2(4), 190–201. https://doi.org/10.56444/transformasi.v2i4.1162

Hidayah, I., Ariefiantoro, T., Nugroho, D. W. P. S., & Suryawardana, E. (2021). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Kasus Pada Pudanis Di Kaliwungu). Solusi, 19(1), 76–82. https://doi.org/10.26623/slsi.v19i1.3001

Indika, D. R., & Jovita, C. (2017). Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, 1(01), 25–32. https://doi.org/10.24123/jbt.v1i01.296

Kurniawati, D. (2022). Analisis Total Biaya Produksi Sebagai Dasar Penetapan Harga Jual Produk Dalam Meningkatkan Laba Pada UD. Tahu Assit. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 1(1), 1–10. https://medium.com/@arifwicaksanaa/pengertian-use-case-a7e576e1b6bf

Lestari, R., Digdowiseiso, K., & Safrina, D. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga Terhadap Tigkat Penjualan Melalui igital Marketing UMKM Industri Makanan Dan Minuman Di Kecamatan Pancoran Jakarta Selatan Saat Pandemi Covid-19. Syntax Literate, 7(3), 2943–2965.

Matondang, Z., Fadlilah Nasution, H., & Saefullah, A. (2019). Pengaruh Pengetahuan Produk, Label Halal, Dan Harga Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Dengan Religiusitas Sebagai Variabel Moderating. Jurnal Ilmu Ekonomi Dan Bisnis Islam, 4(1), 1–10.

Musfar, T. F. (2020). Buku Ajar Manajemen Pemasaran : Bauran Pemasaran sebagai Materi Pokok dalam Manajemen Pemasaran. Media Sains Indonesia. https://books.google.co.id/books?id=CZUDEAAAQBAJ

Oktaviani, W. F., & Fatchiya, A. (2019). Efektivitas Penggunaan Media Sosial Sebagai Media Promosi Wisata Umbul Ponggok, Kabupaten Klaten. Jurnal Komunikasi Pembangunan, 17(1), 13–27. https://doi.org/10.29244/jurnalkmp.17.1.13-27

Putri, A. S. L. A., Tanjung, P. A., Hotimah, U., & Muljadi, M. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Produk Pada Hijab Chic Square. Prosiding Simposium Nasional Multidisiplin (SinaMu), 4, 194. https://doi.org/10.31000/sinamu.v4i1.7885

Rachmad, R. K. (2022). Implementasi Majamen Operasional Pada Bisnis Thrift Shop dan Cafe. AOSCM: Articles on Operations and Supply Chain Management (OSCM), 1(1).

Rahardjo, C. R. (2016). Faktor Yang Menjadi Preferensi Konsumen Dalam Membeli Produk Frozen Food. Jurnal Performa : Jurnal Manajemen Dan Start-up Bisnis, 1(1), 32–43. https://journal.uc.ac.id/index.php/performa/article/view/106

Ratnasari, A. D., & Harti. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Lokasi, dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian di Djawi Lanbistro Coffee and Resto Surabaya. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 4(3), 1–11. http://repository.upy.ac.id/id/eprint/238

Ritonga, Z. (2020). Buku Ajar Manajemen Strategi (Teori Dan Aplikasi). Deepublish. https://books.google.co.id/books?id=9jT4DwAAQBAJ

Saleh, S. (2017). Analisi Data Kualitatif. In H. Upu (Ed.), Analisis Data Kualitatif. Pustaka Ramdhan : Bandung. https://core.ac.uk/download/pdf/228075212.pdf

Selong, M. T. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Omset Penjualan Pada Kedai Tentang Kita Minuman Cokelat Kekinian Kota Sorong. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 11(3), 880–887.

Siagian, A. O., Riesmiyantiningtias, N., & Amalia, R. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Sepeda Motor Honda Jakarta Utara. Equivalent: Jurnal Ilmiah Sosial Teknik, 3(1), 27–36. https://doi.org/10.1088/1751-8113/44/8/085201

Syahputra, R. (2019). Strategi Pemasaran Dalam Alquran Tentang Promosi Penjualan. Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 6(2), 83–88. https://doi.org/10.36987/ecobi.v6i2.8

Downloads

Published

2024-04-18

How to Cite

Robby Pradika Putra, Zaenul Muttaqien, & Kukuh Hardianto. (2024). Model Strategi Pemasaran Dalam Menghadapi Persaingan Di Ayam Geprek Firdaus Wates Kabupaten Kediri. Jurnal Inovasi Manajemen, Kewirausahaan, Bisnis Dan Digital, 1(2), 34–48. https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v1i2.64