Peran Teknologi pada Manajemen Purchasing dalam Menarik Konsumen terhadap Produk Minuman Le Mineral PT Tirta Fresindo Jaya

Authors

  • Ahyar Maulana Universitas Primagraha
  • Deden Nuralif Universitas Primagraha
  • Nurul Akmal Universitas Primagraha
  • Muhammad Ponco Wahyuanto Universitas Primagraha

DOI:

https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v2i1.447

Keywords:

Consumer, Le Mineral, Promotion

Abstract

To draw in and keep customers in this cutthroat age, businesses must always seek out new and creative ways to enhance promotions. Le Minerale's use of innovative information technology in their advertising is one intriguing example. A qualitative approach method of literature study type was employed in this investigation. Every business must therefore have an effective marketing plan for the goods it manufactures in order to win the competition. so that if sales of a product are high, corporate profits can be made. In this instance, the Le Minerale corporation influences consumer attraction using technologically enabled promotional medium. In the current digital age, technology-based promotional tactics have grown in importance as a means of assisting purchase management in order to draw in customers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Hidayat, R., & Kurniawan, B. (2021). Analisis pengaruh brand awareness dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian Le Minerale di Surabaya. Jurnal Manajemen dan Bisnis, 5(1), 55-63.

Iswanto, Z., & Suparman, S. (2021). Pengaruh perilaku konsumen terhadap pengambilan keputusan pembelian produk Le Minerale di Kota Bekasi. JAMBIS: Jurnal Administrasi Bisnis, 1(5), 409-414.

Jesslyne, N. J., Bangsawan, S., & Ramelan, M. R. (2022). Pengaruh promosi media sosial produk Le Minerale PT. Fresindo Jaya terhadap niat beli konsumen. Jurnal Ekonomi Bisnis dan Manajemen (EKO-BISMA, 1(2), 74-82.

Pertiwi, S. (2023). Pengaruh kualitas produk, citra merek, dan harga terhadap keputusan pembelian Le Minerale di Kecamatan Medan Polonia dengan promosi sebagai variabel moderasi. Jurnal Riset Akuntansi & Keuangan, 374-381.

Prasetyo, A. D., & Fauzi, N. (n.d.). Analisis strategi pemasaran produk air mineral Aqua vs Le Minerale menggunakan game theory.

Putra, K. D. P., & Rahmawati, C. H. T. (2022, January). Pengaruh harga, promosi, dan kualitas produk terhadap kepuasan konsumen AMDK Le Minerale Kabupaten Tabanan Bali pada era new normal. In Prosiding Seminar Nasional Ilmu Sosial dan Teknologi (SNISTEK) (Vol. 4, pp. 242-248).

Santoso, H., & Pratama, G. (2022). Analisis efektivitas iklan televisi terhadap keputusan pembelian Le Minerale di Bandung. Jurnal Komunikasi dan Bisnis, 3(2), 110-118.

Sari, D. A., & Fadhilah, R. (2023). Faktor yang mempengaruhi loyalitas konsumen pada produk Le Minerale di Jakarta Timur. Jurnal Riset Pemasaran, 7(3), 299-305.

Suyatna, G. R. (2024). Meningkatkan kinerja pemasaran melalui ekuitas merek dan penciptaan nilai bersama (Studi pada UMKM Kuliner Khas Lokal di Provinsi Banten). Jurnal PRIN, 2(4).

Zahra, E., & Izwan, M. (2024). Strategi kreatif produksi iklan dalam menarik konsumen pada produk Le Minerale. Jurnal Paris Langkis, 4(2), 199-208.

Downloads

Published

2025-01-17

How to Cite

Ahyar Maulana, Deden Nuralif, Nurul Akmal, & Muhammad Ponco Wahyuanto. (2025). Peran Teknologi pada Manajemen Purchasing dalam Menarik Konsumen terhadap Produk Minuman Le Mineral PT Tirta Fresindo Jaya. Jurnal Inovasi Manajemen, Kewirausahaan, Bisnis Dan Digital, 2(1), 20–28. https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v2i1.447

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.