Pengaruh Promosi, Rating Produk dan Kemudahan Penggunaan terhadap Minat Beli melalui Loyalitas Pelanggan sebagai variabel intervening pada aplikasi layanan pesan antar makanan Gofood

(Studi pada mahasiwa UPI YPTK Padang)

Authors

  • Zaki Fadlur Rahman Universitas Putra Indonesia “YPTK” Padang
  • Vicky Brama Kumbara Universitas Putra Indonesia “YPTK” Padang
  • Ai Elis Karlinda Universitas Putra Indonesia “YPTK” Padang

DOI:

https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v2i1.463

Keywords:

Customer Loyalty, Ease of Use, Product Rating, Promotion, Purchase Interest

Abstract

This research aims to find out how much influence promotions, product ratings and ease of use have on purchasing interest through customer loyalty to the Gofood food delivery service (study of UPI YPTK Padang students). The method used was accidental sampling, namely Gofood consumers among UPI YPTK Padang students. The research results showed that: there is an effect of promotion on customer loyalty, product ratings have a positive effect on customer loyalty, ease of use has no positive effect on customer loyalty, promotion has a positive effect on purchase interest, product ratings have no effect on purchase interest, ease of use has an effect on purchase interest, customer loyalty has a positive effect on purchase interest, promotion has a significant positive effect on purchase interest through customer loyalty, product ratings have a positive effect on purchase interest through customer loyalty, ease of use has no effect on purchase interest through Gofood customer loyalty among UPI YPTK Padang students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Darmawan, M. K., & Ziveria, M. (2023). Analisis kebutuhan UI/UX mahasiswa Kalbis Institute pada studi kasus Learning Management System (LMS) LEAPS Kalbis Institute. Institut Teknologi dan Bisnis Kalbis, 9(2), 401–413.

Dwi Susanti, R. A., Fardahlia, D., & Indrihastuti, P. (2021). Kemudahan dan kemanfaatan pengaruhnya terhadap keputusan penggunaan sistem pembayaran e-money Ovo, Go-Pay, dan Dana. J-MACC: Journal of Management and Accounting, 4(1), 57–71. https://doi.org/10.52166/j-macc.v4i1.2404

Kualitas, P., Dan, L., Terhadap, H., Pada, P., Studi, G., & Kecamatan, W. (2022). Pengaruh kualitas layanan dan harga terhadap kepuasan pelanggan pada Grabfood (Studi wilayah Kecamatan Setiabudi). Jurnal Ilmiah M-Progress, 12(1), 70–83. https://doi.org/10.35968/m-pu.v12i1.867

Ningrum, L. M. P., & Ratnasari, E. (2023). Pengaruh promosi terhadap keputusan pembelian pakaian pada Toko Qolsa Metro tahun 2022. Journal of Student Research, 1(1), 394–403. https://doi.org/10.55606/jsr.v1i1.1067

Ramadhan, D. F. (2022). Manajemen dan peran manajer: Pentingnya manajemen dan peran manajer di sekolah. Bahan Ajar Manajemen, April, 2.

Stansyah, M. R., Choirunnisa, R., Tegar, M., & Putri, S. S. A. (2023). Analisis pengaruh minat beli konsumen terhadap pembelian makanan dan minuman melalui aplikasi Go Food. Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 11(1), 43–49. https://doi.org/10.26740/jptn.v11n1.p43-49

Suriani, N., Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Konsep populasi dan sampling serta pemilihan partisipan ditinjau dari penelitian ilmiah pendidikan. Jurnal IHSAN: Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 24–36. https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.55

Taufiqurrohman, M. F., Widarko, A., & Suharto, M. K. A. B. (2021). Pengaruh promosi, rating produk dan kemudahan penggunaan terhadap minat beli pada aplikasi layanan pesan antar makanan GoFood. Jurnal Riset Manajemen, 1–13.

Tolan, M. S., Pelleng, F., & Punuindoong, A. Y. (2021). Pengaruh promosi terhadap keputusan pembelian di online shop Mita (Studi pada masyarakat Kecamatan Wanea Kelurahan Karombasan Selatan Lingkungan IV Kota Manado). Productivity, 2(5), 360–364.

Virawati Adinda, S. T. (2023). Pengaruh online customer review dan rating terhadap keputusan pembelian konsumen pada produk Scarlett Whitening (Studi pada konsumen produk Scarlett Whitening di Surabaya). Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 11(2), 134–141.

Downloads

Published

2025-02-18

How to Cite

Zaki Fadlur Rahman, Vicky Brama Kumbara, & Ai Elis Karlinda. (2025). Pengaruh Promosi, Rating Produk dan Kemudahan Penggunaan terhadap Minat Beli melalui Loyalitas Pelanggan sebagai variabel intervening pada aplikasi layanan pesan antar makanan Gofood : (Studi pada mahasiwa UPI YPTK Padang). Jurnal Inovasi Manajemen, Kewirausahaan, Bisnis Dan Digital, 2(1), 104–117. https://doi.org/10.61132/jimakebidi.v2i1.463

Similar Articles

<< < 1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.