Peran Gadget dalam Meningkatkan Efektivitas Bisnis Mahasiswa Ekonomi Syariah Stain Bengkalis

Authors

  • Dzikrian Muarif Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Syahrul Ramdani Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Zuriatri putri Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis
  • Titin Sumarni Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Bengkalis

DOI:

https://doi.org/10.61132/jusbit.v1i3.159

Keywords:

Gadgets, Business Effectiveness, Sharia Economics

Abstract

The development of information technology, especially through gadgets, has changed the business landscape significantly, even among students. This study aims to investigate the role of gadgets in increasing the business effectiveness of students majoring in Sharia Economics at STAIN Bengkalis. Qualitative research methods were used to gain a deeper understanding of how gadgets influence student business practices. The research results show that gadgets make a major contribution to increasing student business effectiveness. By using gadgets, students can access real-time market information, facilitate communication with clients and business partners, and optimize time management and productivity. Apart from that, gadgets are also an important tool in developing business networks and promoting products or services. These findings highlight the importance of integrating technology in Sharia Economics education to prepare students to face business challenges and opportunities in the digital era.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ananda Putri, M., Baining, M. E., & Ramli, F. (2024). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Motivasi Mahasiswa Menjadi Entrepreneur Syariah. Jurnal Manajemen dan Pendidikan Agama Islam, 2(3), 35–54. https://doi.org/10.61132/jmpai.v2i3.211

Hasibuan, M., Pane, S., Siregar, R. A., & Silalahi, P. R. (2023). Strategi Penerapan E-Commerce dalam Meningkatkan Keunggulan Bersaing.

Hyangsewu, P., Islamy, M. R. F., Parhan, M., & Nugraha, R. H. (2021). Efek Penggunaan Gadget terhadap Social Behavior Mahasiswa dalam Dimensi Globalisasi. Jurnal Penelitian Ilmu Pendidikan, 14(2), 127–136. https://doi.org/10.21831/jpipfip.v14i2.39156

Izzati, N. (2015). Motif Penggunaan Gadget Sebagai Sarana Promosi Bisnis Online di Kalangan Mahasiswa UIN Sunan Kalijaga. Jurnal ASPIKOM, 2(5), 374. https://doi.org/10.24329/aspikom.v2i5.88

Jatmika, S., Rahayu, R. P., & Karima, M. (2022). MANFAAT DAN TANTANGAN GADGET SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN EFEKTIF PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI SMA.

Mala, I. K. (2021). E-Government: Efektivitas Pelayanan Aplikasi Pegadaian Digital Service Syariah Di Pegadaian Cabang Malang. Jurnal At-Tamwil: Kajian Ekonomi Syariah, 3(2), 154–166. https://doi.org/10.33367/at.v2i3.1459

Maritsa, A., Salsabila, U. H., Wafiq, M., Anindya, P. R., & Ma’shum, M. A. (2021). Pengaruh Teknologi Dalam Dunia Pendidikan. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian dan Kajian Sosial Keagamaan, 18(2), 91–100. https://doi.org/10.46781/al-mutharahah.v18i2.303

Munir, D. (n.d.). DAMPAK GADGET DALAM MEMOTIVASI PENINGKATAN PRESTASI BELAJAR MAHASISWA PRODI ILMU PERPUSTAKAAN FISIP UNSRAT.

Putri, E., Eliza, M. S., Qudsi, L. J., Khamidah, L., & Susanti, E. N. (n.d.). EFEKTIVITAS LITERASI KEUANGAN TERHADAP KEPUTUSAN INVESTASI DIGITAL PADA MAHASISWA.

Rahmawati, D., & Hadiwijoyo, S. S. (2023). EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @INFO.SALATIGA SEBAGAI MEDIA INFORMASI ONLINE DI KOTA SALATIGA. Jurnal Impresi Indonesia, 2(11), 1066–1074. https://doi.org/10.58344/jii.v2i11.3796

Utomo, Z. P., Zam, M., Abimanyu, G., S., K. A., De Morin Dasman, Y. B., Rahawarin, M. R. F., & Pritalia, G. L. (2023). Pemanfaatan Teknologi Digital untuk Meningkatkan Pemasaran UMKM Pada Kedai Joglo Bolo Seno. GIAT: Teknologi untuk Masyarakat, 2(1), 47–56. https://doi.org/10.24002/giat.v2i1.7187

Published

2024-06-10

How to Cite

Dzikrian Muarif, Syahrul Ramdani, Zuriatri putri, & Titin Sumarni. (2024). Peran Gadget dalam Meningkatkan Efektivitas Bisnis Mahasiswa Ekonomi Syariah Stain Bengkalis. Jurnal Strategi Bisnis Teknologi, 1(3), 01–09. https://doi.org/10.61132/jusbit.v1i3.159