Peran Gadget dalam Meningkatkan Efektivitas Bisnis Mahasiswa Ekonomi Syariah Stain Bengkalis
DOI:
https://doi.org/10.61132/jusbit.v1i3.159Keywords:
Gadgets, Business Effectiveness, Sharia EconomicsAbstract
The development of information technology, especially through gadgets, has changed the business landscape significantly, even among students. This study aims to investigate the role of gadgets in increasing the business effectiveness of students majoring in Sharia Economics at STAIN Bengkalis. Qualitative research methods were used to gain a deeper understanding of how gadgets influence student business practices. The research results show that gadgets make a major contribution to increasing student business effectiveness. By using gadgets, students can access real-time market information, facilitate communication with clients and business partners, and optimize time management and productivity. Apart from that, gadgets are also an important tool in developing business networks and promoting products or services. These findings highlight the importance of integrating technology in Sharia Economics education to prepare students to face business challenges and opportunities in the digital era.
Downloads
References
Ananda Putri, M., Baining, M. E., & Ramli, F. (2024). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Motivasi Mahasiswa Menjadi Entrepreneur Syariah. Jurnal Manajemen dan Pendidikan Agama Islam, 2(3), 35–54. https://doi.org/10.61132/jmpai.v2i3.211
Hasibuan, M., Pane, S., Siregar, R. A., & Silalahi, P. R. (2023). Strategi Penerapan E-Commerce dalam Meningkatkan Keunggulan Bersaing.
Hyangsewu, P., Islamy, M. R. F., Parhan, M., & Nugraha, R. H. (2021). Efek Penggunaan Gadget terhadap Social Behavior Mahasiswa dalam Dimensi Globalisasi. Jurnal Penelitian Ilmu Pendidikan, 14(2), 127–136. https://doi.org/10.21831/jpipfip.v14i2.39156
Izzati, N. (2015). Motif Penggunaan Gadget Sebagai Sarana Promosi Bisnis Online di Kalangan Mahasiswa UIN Sunan Kalijaga. Jurnal ASPIKOM, 2(5), 374. https://doi.org/10.24329/aspikom.v2i5.88
Jatmika, S., Rahayu, R. P., & Karima, M. (2022). MANFAAT DAN TANTANGAN GADGET SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN EFEKTIF PADA MATA PELAJARAN EKONOMI DI SMA.
Mala, I. K. (2021). E-Government: Efektivitas Pelayanan Aplikasi Pegadaian Digital Service Syariah Di Pegadaian Cabang Malang. Jurnal At-Tamwil: Kajian Ekonomi Syariah, 3(2), 154–166. https://doi.org/10.33367/at.v2i3.1459
Maritsa, A., Salsabila, U. H., Wafiq, M., Anindya, P. R., & Ma’shum, M. A. (2021). Pengaruh Teknologi Dalam Dunia Pendidikan. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian dan Kajian Sosial Keagamaan, 18(2), 91–100. https://doi.org/10.46781/al-mutharahah.v18i2.303
Munir, D. (n.d.). DAMPAK GADGET DALAM MEMOTIVASI PENINGKATAN PRESTASI BELAJAR MAHASISWA PRODI ILMU PERPUSTAKAAN FISIP UNSRAT.
Putri, E., Eliza, M. S., Qudsi, L. J., Khamidah, L., & Susanti, E. N. (n.d.). EFEKTIVITAS LITERASI KEUANGAN TERHADAP KEPUTUSAN INVESTASI DIGITAL PADA MAHASISWA.
Rahmawati, D., & Hadiwijoyo, S. S. (2023). EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @INFO.SALATIGA SEBAGAI MEDIA INFORMASI ONLINE DI KOTA SALATIGA. Jurnal Impresi Indonesia, 2(11), 1066–1074. https://doi.org/10.58344/jii.v2i11.3796
Utomo, Z. P., Zam, M., Abimanyu, G., S., K. A., De Morin Dasman, Y. B., Rahawarin, M. R. F., & Pritalia, G. L. (2023). Pemanfaatan Teknologi Digital untuk Meningkatkan Pemasaran UMKM Pada Kedai Joglo Bolo Seno. GIAT: Teknologi untuk Masyarakat, 2(1), 47–56. https://doi.org/10.24002/giat.v2i1.7187
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Strategi Bisnis Teknologi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.