Pengaruh Promo Diskon dan Experiential Marketing terhadap Penjualan di PT Rekadia Solusi Teknologi
DOI:
https://doi.org/10.61132/jumbidter.v2i4.870Keywords:
Discount Promo, Experiential Marketing, Rapid Technological Innovation, Sales, SPSSAbstract
Rapid technological innovation affects various aspects of life, including how a company works. One of them is the shift from using paper as a means of writing and files as a means of storage to a computer application commonly known as Microsoft 365 which is cheaper and more efficient. In the world of accounting, there is a trend of increasing performance and time efficiency which is the center of a problem that is quite inflamed by various parties of companies and consumers. This study aims to analyze the influence of discount promo strategies and experiential marketing on sales at PT Rekadia Solusi Teknologi. The approach used is a quantitative method with a population and sample of 34 respondents selected using the saturated sample method. Data were collected through questionnaires, interviews, observations, literature studies, and documentation during the period April - May 2025. Data analysis was carried out using SPSS with data quality tests, classical assumptions, multiple linear regression, t-test, f-test, and coefficient of determination. The results of the study showed that discount promos partially had a positive and significant effect on sales. Experiential marketing also has a positive and significant effect on sales at PT Rekadia Solusi Teknologi. Simultaneously, discount promos and experiential marketing have a positive and significant effect on sales.
Downloads
References
Amalia, Rezky. (220632111090) dan Pembimbing, Kiswanul Arifin (2024). Pengaruh Probabilitas Terhadap Peningkatan Laba Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di BEI Periode 2020-2023. Other thesis, Sekolah Tinggi Ilmu Administrasi Tabalong.
Angelia, V., & Rezeki, S. (2020). Pengaruh Experiential Marketing Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Rumah Makan Abeng 38. Jurnal Manajemen Bisnis Eka Prasetya: Penelitian Ilmu Manajemen, 6(1), 63-73.
Dunan, H., Antoni, M. R., Redaputri, A. P., & Jayasinga, H. I. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penjualan “Waleu” Kaos Lampung di Bandar Lampung. JBMI (Jurnal Bisnis, Manajemen, dan Informatika), 17(2), 167-185.
Hasibuan, M. P., Azmi, R., Arjuna, D. B., & Rahayu, S. U. (2023). Analisis Pengukuran Temperatur Udara Dengan Metode Observasi. Jurnal Garuda Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 8-15.
Hidayat, R. S., Sriyanto, A., Setyarko, Y., Niazi, H. A., & Elizabeth, E. (2024). Manajemen Pemasaran.
Iba, Z., & Wardhana, A. (2024). Operasionalisasi Variabel, Skala Pengukuran & Instrumen Penelitian Kuantitatif.
Nafiah, K. L., & Trihudiyatmanto, M. (2021). Membangun Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Yang Dipengaruhi Oleh Kualitas Produk, Brand Image Dan Experiential Marketing. Ekobis: Jurnal Ilmu Manajemen dan Akuntansi, 9(1), 61-73.
Nawari, N., & Ulfa, L. A. (2020). Penerapan Marketing Mix Pada Strategi Pemasaran Konvensional Dan Digital. ProBank, 5(2), 176-192.
Pratama, W. C., & Sanjaya, V. F. (2022). Pengaruh Promosi Big Sale Dan Gratis Ongkos Kirim Shopee Terhadap Minat Beli Anak Muda Di Kabupaten Tanggamus. Jurnal Ekonomi, Manajemen dan Akuntansi (JEMA) Universitas Ngudi Waluyo, 3(1), 1-9.
Puspitasari, D. M., & Herdian, R. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Diskon Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian. Fair Value: Jurnal Ilmiah Akuntansi dan Keuangan, 5(6), 2723-2730.
Razali, G., Andamisari, D., & Saputra, J. (2022). Pengaruh Promosi Diskon Dan Gratis Ongkir Shopee Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Citizen: Jurnal Ilmiah Multidisiplin Indonesia, 2(3), 482-491.
Renggo, Y. R., & Kom, S. (2022). Populasi Dan Sampel Kuantitatif. Metodologi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan Kombinasi, 43.
Saputra, A. (2020). Potret Perkembangan Dokumentasi Dan Penerapannya Dalam Perpustakaan. Suparyanto Dan Rosad (2015, 5(3), 248-253.
Sari, L., Ananda, F., Zulfia, D., Rivandi, M., & Dewi, M. K. (2023). Spread Based Meningkatkan Laba Perusahaan Perbankan Di Indonesia. Jurnal Revenue: Jurnal Ilmiah Akuntansi, 4(1), 398-404.
Sholihah, S. M. A., Aditiya, N. Y., Evani, E. S., & Maghfiroh, S. (2023). Konsep Uji Asumsi Klasik Pada Regresi Linier Berganda. Jurnal Riset Akuntansi Soedirman, 2(2), 102-110.
Sope, A. S. (2023). Analisis Strategi Pemasaran Terhadap Peningkatan Penjualan. JIBEMA: Jurnal Ilmu Bisnis, Ekonomi, Manajemen, dan Akuntansi, 1(2), 87-100.
Suhono, T., & Al Fatta, H. (2021). P Penyusunan Data Primer Sebagai Dasar Interoperabilitas Sistem Informasi Pada Pemerintah Daerah Menggunakan Diagram Raci (Studi Kasus: Pemerintah Kabupaten Purworejo). JNANALOKA, 35-44.
Suleman, I., Machmud, R., & Dungga, M. F. (2023). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pertumbuhan Laba Pada Perusahaan Sub Sektor Makanan Dan Minuman Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2015-2019. JAMBURA: Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 5(3), 963-974.
Triwahyuni, I., & Zuhroh, S. (2020). Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Loyalitas Pelanggan Yang Dimediasi Oleh Kepuasan Pelanggan. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara, 3(2), 93-100.
Utami, Y. (2023). Uji Validitas Dan Uji Reliabilitas Instrument Penilaian Kinerja Dosen. Jurnal Sains Dan Teknologi, 4(2), 21-24.
Utomo, R. A. (2021). Pengaruh Experiential Marketing Dan Persepsi Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen. Jurnal Kompetitif Bisnis, 1(5), 13-13.
Widana, I. W., & Muliani, N. P. L. (2020). Uji Persyaratan Analisis.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Jurnal Manajemen Bisnis Digital Terkini

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.