Implementasi Berbasis Undang – Undang 1945 Sebagai Transformasi Teknologi dalam Meningkatkan Strategi Perdagangan dan Pemasaran Industri Migas Yang Bersifat Dinamis

Authors

  • Edy Soesanto Universitas Bhayangkara Jakarta Raya
  • Angelicleatemia Angelicleatemia Universitas Bhayangkara Jakarta Raya
  • Nona Julia Universitas Bhayangkara Jakarta Raya

DOI:

https://doi.org/10.61132/jubid.v1i3.129

Keywords:

Implementation of Law (1945), Business Dynamics, Marketing Strategy, Oil and Gas Industry, Responsive and Innovative, Industrial Growth Challenges

Abstract

The purpose of this research is to examine implementation based on the Law (1945) as a technological change in improving business dynamics and marketing strategies for the oil and gas industry. This study examines document analysis as a research method. The research results show that the enactment of the Law (1945) opened up new opportunities in technological change which changed the business and marketing strategy paradigm of the oil and gas industry to better adapt to market and technological dynamics. These findings provide valuable information to stakeholders to develop responsive and innovative strategies to meet the challenges of the growth of the oil and gas industry.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Danuri, Muhamad. 2019. “Development and Transformation of Digital Technology.” Infokam XV(II): 116–23.

Hadiono, Kristophorus, and Rina Candra Noor Santi. 2020. “Menyongsong Transformasi Digital.” Proceeding Sendiu (July): 978–79. https://www.researchgate.net/publication/343135526_MENYONGSONG_TRANSFORMASI_DIGITAL.

Journal, Diponegoro L A W, Lalang Tri Utomo, Achmad Busro, Ery Agus Priyono, Program Studi, S Ilmu, Fakultas Hukum, Universitas Diponegoro, and A Latar Belakang. 2016. “Aspek Hukum Penerapan Asas Kekuatan Mengikat Dalam Kontrak Bagi Hasil Minyak Dan Gas Bumi Di Indonesia.” Diponegoro Law Review 5(4): 1–16.

Munir, Moh. 2005. “Profil Strategi Pemasaran Internasional Di Era Global.” Modernisasi 1(3): 169–77.

Nurfazrin, Yulia. 2023. “Analisis Turn Around PT Unilever Indonesia Tbk Sebagai Respons Terhadap Tantangan Bisnis Digital.” Researchgate (July).

Pangestu, Tania Stivani, and Edy Soesanto. 2023. “Analisis Strategi Indonesia Untuk Menghadapi Pasar Ekspor Migas.” Jurnal Mahasiswa Kreatif 1(4): 162–71. https://doi.org/10.59581/jmk-widyakarya.v1i3.

Qurbani, Indah Dwi. 2012. “A Nalisis P Erubahan a Tas U Ndang -U Ndang.” (22).

RI, Badan Keahlian Sekretariat Jenderal DPR. 2021. “Pengoptimalan Program Pengungkapan Sukarela Pada Wajib Pajak Pengembangan Industri CPO Untuk Meningkatkan Daya Saing Ekspor.” VI(November). www.puskajianggaran.dpr.go.id.

Soesanto, Edy, Citra Wahyuningrum, Sendy Dewanto, and Prodi Teknik Perminyakan. 2024. “Peran Teknologi Digital Dalam Industri Terhadap Produktivitas Dan Kesejahteraan Ekonomi Migas.” Globe: Publikasi Ilmu Teknik, Teknologi Kebumian, Ilmu Perkapalan 2(1): 78–85. https://journal.aritekin.or.id/index.php/Globe/article/view/129.

Sumber Daya Alam, Atas, Ahmad Redi, Kata Kunci, Penguasaan Negara, Sumber Daya Alam, and Mahkamah Konstitusi Dinamika Konsepsi Penguasaan Negara Atas Sumber Daya Alam. 2015. “Dinamika Konsepsi Penguasaan Negara Dynamics of State Control Concept on Natural Resources.” Dynamics of State Control Concept on Natural Resources Jurnal Konstitusi 12(2). https://media.neliti.com/media/publications/114478-ID-dinamika-konsepsi-penguasaan-negara-atas.pdf.

Tera, Jurnal. 2021. “Rancang Bangun Pelaporan Terpadu Badan Usaha Penggerak Bahan Bakar Minyak.” 1(2): 169–84.

Tololiu, Y G, and S Putrawan. 2017. “Pertanggungjawaban Pidana Bagi Pengguna Bahan Bakar Minyak Eceran Yang Tidak Memiliki Izin Penjualan Ditinjau Dari Undang-Undang No. 22 Tahun ….” Kertha Wicara: Journal Ilmu Hukum (22): 1–5. https://ojs.unud.ac.id/index.php/kerthawicara/article/download/27870/17548.

Published

2024-05-28

How to Cite

Edy Soesanto, Angelicleatemia Angelicleatemia, & Nona Julia. (2024). Implementasi Berbasis Undang – Undang 1945 Sebagai Transformasi Teknologi dalam Meningkatkan Strategi Perdagangan dan Pemasaran Industri Migas Yang Bersifat Dinamis. Jurnal Bisnis Inovatif Dan Digital, 1(3), 01–15. https://doi.org/10.61132/jubid.v1i3.129