Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan di Red Chilies Hotel Solo
DOI:
https://doi.org/10.61132/jpbi.v1i4.303Keywords:
Service Quality, Price, Customer LoyaltyAbstract
This research aims to analyze the influence of Service Quality and Price on Customer Loyalty at Red Chilies Hotel Solo. The method used in this research is quantitative with data collected through questionnaires to hotel customers and processed using SPSS 26. The total number of respondents was 99 people. The data analysis techniques applied include validity, reliability, normality, multicollinearity, heteroscedasticity, multiple linear regression, coefficient of determination, and F and T tests to determine the relationship between variables. The research results show that Service Quality (X1) and Price (X2) have an effect on Customer Loyalty (Y), proven through a significant T test of more than 0.05 and a calculated r value that is greater than r table 1.661.
Downloads
References
Anastasia, R. (2023). PENGARUH RELATIONSHIP MARKETING DAN LOYALITAS PELANGGAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN MIXUE MAKASSAR. 5(2), 13–37.
Arianto, N., & Patilaya, E. (2018). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KELENGKAPAN PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK SALT n PEPPER PADA PT MITRA BUSANA SENTOSA BINTARO. 6(2), 143–154.
Fatihudin, D., & Firmansyah, A. (2020). Pemasaran Jasa. In Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952.
Harahap, W. (2018). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga terhadap Keputusan pembelian Masker Wajah Mustika Ratu. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 07(03), 107–115.
Hidayat, D. R. (2020). Pengaruh Kualitas PelayananDan Harga Yang Dimediasi Oleh Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jmso |, 1(1), 15–27.
Krisdayanto, I., Haryono, A. T., PT, E. G., Analisis, H., Pelayanan, A. K., Fasilitas, L., & Putra, net B. (2018). Analisis pengaruh harga, kualitas pelayanan, fasilitas, dan lokasi terhadap kepuasan konsumen di i cafe lina putra net bandungan. Journal of Management, 4(4).
Muftiyanto, T. N. (2024). Metodologi Penelitian Ekonomi. BOSSSCRIPT.
Nasution, S. L., Limbong, C. H., & Ramadhan, D. A. (2020). PENGARUH KUALITAS PRODUK, CITRA MEREK, KEPERCAYAAN, KEMUDAHAN, dan HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA E-COMMERCE SHOPEE (Survei pada Mahasiswa S1 Fakultas Ekonomi Jurusan Manajemen Universitas Labuhan Batu). Ecobisma (Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen), 7(1), 43–53. https://doi.org/10.36987/ecobi.v7i1.1528
Octafian, R. (2023). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN , CITRA , DAN FUNGSI OTA ( ONLINE TRAVEL AGENT ) TERHADAP KEPUTUSAN TAMU MENGINAP DI MASA PANDEMI COVID-19 ( Studi Kasus Pada Hotel Grand Dian Brebes ) Meningkatnya pengguna internet ini dapat menjadi salah satu alasan industri. 19(2). https://doi.org/10.56910/gemawisata.v19i2.313
Sumarsid, & Paryanti, A. B. (2022). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Grabfood (Studi Wilayah Kecamatan Setiabudi). Jurnal Ilmiah M-Progress, 12(1), 70–83. https://doi.org/10.35968/m-pu.v12i1.867
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Pemimpin Bisnis Inovatif
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.